2021 évértékelése
2018 óta végzünk évértékelést, ami segít áttekinteni az évet, megünnepelni és újraélni a sikereket, tanulni a hibákból és meghatározni a haladási irányt. Idén először pedig publikálunk is egy rövidebb összefoglalót belőle.
Pénzügyileg sikeres évet zártunk, sikerült megduplázni a tavalyi bevételünket. Ez nagyon jó hír és ennek nagyon örülünk is, még ha nem egy óriási összegről is van szó, mert ez egy szép, felfelé emelkedő pálya íve. Viszont az általánosan uralkodó közgazdasági szemlélettel ellentétben mi nem a végtelen növekedést tűztük ki célul. A kevesebb több elvét alkalmazva nem szeretnénk évről évre megduplázni a bevételünket, még ha ez elsőre furán is hangozhat. Egy spanyol közgazdász szerint, téves a folyamatos növekedés, mint ideális gazdasági elképzelés és inkább a gyerekneveléshez kellene hasonlítani a megfelelő növekedési pályát. Ahogy a gyerek is eléri a felnőttkort, és már nincs szüksége további nevelésre, úgy a vállalkozás is elérheti az elégséges szintet, a pályája csúcsát. Ez kedvezőbb a föld erőforrásai számára, esetünkben megmaradhat a manufakturális jelleg is, és az ember és természet közeliség is. Szóval szerintünk fontos, hogy legyen egy elért elégséges pont. Persze itt még nem tartunk, csak efelé haladunk.
Látjuk a hibáinkat és hiányosságainkat, ezen majd próbálunk korrigálni a jövőben.
A vásárlások esetében a számok azt mutatják, hogy a termékpalettánk 7 fő kozmetikuma közül a teljes eladás 21 %-át a Hidratáló komplex arckrémünk tette ki. 20 %-kal lett második helyezett a Luxus arcolajunk, míg a dobogó 3. fokán 15 %-kal a Mákos arcradír áll.
A termékeinkre adott visszajelzések 100 %-os elégedettséget mutatnak, ami az egyik legnagyobb örömöt jelenti nekünk. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy nem minden vásárlásról érkezik visszajelzés, így bizonyos az is, hogy nem mindenki elégedett teljes mértékben. Van ilyen, tudomásul vesszük.
2021-ben született 171 insta és FB posztunk, 14 blog bejegyzésünk, és 88 hírlevelünk került kiküldésre.
A messze kiugróan a legtöbbet kedvelt posztunk az augusztus 20-i lett, melyben a hazai gasztronómiai szereplők regionális és szezonális alapanyagainak dicsérete került csokorba szedve, ami kijelöli a helyes utat, mint remek követendő példát a bőrápolásban is.
A legtöbbet olvasott blogposztunk a jade köves arcmasszázsról szóló blogposztunk.
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a csupa szép és jó dolgok mellett év közben rengeteg kérdés, kétely, tanácstalanság és kudarcélmény is felmerült. Fájdalmas volt a felismerés, hogy nem csak jó kozmetikumot kell csinálni, de el is kell tudni adni azt. Nem csak rengeteg infóval kell rendelkezni a bőrápolás témakörében, hanem megfelelően csomagolva is kell tálalni azt. A marketing szabályait következetesen és eredményesen alkalmazni nulla tapasztalattal elég nagy kihívás és borzasztóan időigényes tanulási folyamat. A százszor átírt mondatok, a végtelenségig tartó átfogalmazások sokszor éjszakába nyúlóan történnek. A sok kudarcélmény megfelelő feldolgozása, a fel nem adás és újrakezdés elég sok energiát emészt fel, és igencsak próbára teszi az ember türelmét és kitartását. Néha nagyon nehéz dolog a vállalkozás.
Mint tudjuk, senki nem mondta, hogy könnyű lesz :).
A marketingünk erősen újrapozícionálás alatt van, ez az egyik terület, amire a jövőben nagyobb hangsúlyt tervezünk fektetni. Fontosnak tartjuk ugyanakkor azt is, hogy a vállalkozás sikerének hajszolása ne az életminőség kárára történjen, ezért egy lassabb fejlődési pályát is elfogadhatónak érzünk.
A vállalkozási képességek fejlesztése óhatatlanul együtt jár az önfejlesztéssel is, ami nagyon sokat segít abban, hogy ne vesszen el az út szépsége sem, amíg a célba érésre fókuszálunk. Az önfejlesztés erőt ad a nehézségek átvészelésben, segít önazonosnak maradni minden körülmények között, nem mellesleg segít csökkenteni a stresszt is, ami a szép bőrképhez is hozzájárul :).
A háttérben zajló folyamatokról annyit árulhatunk el, hogy tervben van további termékek kifejlesztése is, a testápoló és tisztálkodó szer kategóriában, ezek jelenleg kezdeti fázisban vannak.
Idén a két rövid nyaralásunkat itthon töltöttük. A kedvenc őrségi szállásunkon szinte egész nap az erdőt bámulva a pezsgőfürdőben csináltuk a semmit. Az őrségi illóolaj lepárló műhelyben Hegyhátszentjakabon, a Pannonhalmi Illatmúzeumban, a Pajta étteremben és a Folly Arborétumban tett látogatással egybekötött nyaralásunk a hévízi és balatoni fürdőzéssel akkora élmények voltak, hogy fél év távlatából is élénk jó emlékek.
Összefoglalva a 2021 -ben elért eredményeinket, hálásak vagyunk a sikereinkért, és a jelenlegi szintért, ahol tartunk. Sok munkánk van benne, de nagyon örülünk, hogy olyannal foglalkozhatunk, amit szeretünk csinálni. Büszkék vagyunk magunkra, hogy 2019-ben volt elég bátorságunk belevágni és elkezdeni megvalósítani az álmainkat.
Nektek pedig nagyon szépen köszönjük a rendeléseiteket, lájkjaitokat, visszajelzéseiteket. Nagyon örülünk, hogy idén is velünk voltatok és segítettetek elérni a céljainkat!