Hírlevél feliratkozás

Íratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le újdonságainkról




    newsletter
    newsletter

    Az arcápolási szokásokra vonatkozó kérdőív eredménye

    Még mindig a fiatalság nimbusza körül forognak a gondolataink? – kiderül az L.A. Signature natúrkozmetikai márka, 150 felhasználó körében végzett friss online felméréséből.

    Tájékozódási források

    A bőrápolással, kozmetikumokkal kapcsolatban leginkább az internetről tájékozódnak a megkérdezettek. A válaszolók 70%-a az internetet jelölte meg az egyik lehetséges válaszként. Mivel több helyről is tájékozódnak az emberek, így a százalékos megoszlások a következőképp alakultak: 46% szakértőktől is tájékozódik és 38% a család és barátok véleményét is figyelembe veszi. Kéznél van ugyan az internet mindenkinek, de a válaszokból az rajzolódik ki, hogy mégis a szakmai bizalom és a személyes ismertség is sokat nyom a latban döntéshozatal előtt.

    És kik azok a konkrét személyek, szakértők, akikre hallgatnak, ha bőrápolásról van szó? 10%-uk a kozmetikusukat jelölte meg, 9% tájékozódik a skinsmart.hu-ról, 6-6% a lasignature.hu és okosszépség oldaláról, 3% a krémmánia oldaláról tájékozódik bőrápolási témakörben. A megkérdezettek 41%-a viszont saját bevallása alapján konkrétan egy személyt sem követ. Valószínűsíthetően ők több különböző helyről gyűjtik be a szükséges információkat. Nekik a google a barátjuk :).

    Problémák és célok

    A legnagyobb kihívást a bőrszárazság jelenti, a megkérdezettek fele küzd ezzel a problémával. Azt szükséges megjegyezni, hogy a felmérés időpontja a téli időszakra esett, mikor is az egyik leggyakoribb jellemző tünet a bőrszárazság. Ilyenkor a kinti hideg levő és a benti fűtött szoba meleg levegője kedvez a bőrben lévő víz párolgásának, ami a nagyobb fokú bőrszárazságot okozza.

    A válaszadók 25%-a küzd kettő vagy annál több bőrproblémával, a 145 válaszadó összesen 197 problémát nevezett meg.  19% jelölte a ráncait bőrproblémának, ugyanakkor 17-17 % azok aránya, akiknek zsíros illetve problémamentes a bőrük. Sokaknak (16 %) jelentenek problémát a pattanások, 12%-nak a bőrükön lévő foltok okoznak panaszt. A bőrproblémák 9%-a rozacea, míg a miteszer 7%, bőrérzékenység 7% és az ekcéma problémája 5%-ot tesz ki.

    Ugyan a megkérdezettek fele problémának a bőrszárazságot jelölte meg, összességében a legtöbb vágy (28%) mégis a feszes, ránctalan bőrben fogalmazódott meg. A fiatalság eszményképe még mindig elsőbbséget élvez a kívánalmak halmazában? Igen, ha azt az érdekes tényt is figyelembe vesszük, hogy 17% azok aránya, akik bőrproblémának nem a ráncokat, hanem más bőrproblémát (pl. száraz, zsíros bőr) jelölt meg, és mégis fiatalos, ránctalan bőrre vágynak, nem a konkrét, megjelölt problémája legyőzésére. A saját szavakkal megfogalmazott, a bőrápolás segítségével elérendő vágyak ezt követően így alakultak:

    Beszerzési források

    A bőrápolási termékek elsődleges beszerzési helye a drogériák (45%). Második helyen a netes vásárlás 29%, harmadikon pedig a gyógyszertár 12,5% áll. A katalógusból történő vásárlás (6%) megelőzi a kozmetikustól történő beszerzést (3,5%). A fennmaradó rész hiperből szerzi be, ajándékba kapja, vagy pedig magának készíti a kozmetikumait.

    Ha alapul vesszük, hogy a piacon legjellemzőbben kapható arcápolási termékek kiszerelései 1-2 hónapra elegendő mennyiséget tartalmaznak, akkor a válaszokból kirajzolódik, hogy leggyakrabban elfogy-vesz újat ritmusban történik az arcápolási szerek beszerzése. A válaszadók  46%-a vásárol 1-2 havonta, míg 32% 3-6 havonta szerzi be az arcápolási szereit. 12% azok aránya, akik félévente, és 10% akik évente, vagy ritkábban vásárolnak.

    Kedvelt kozmetikai márkák

     

    A megkérdezettek összesen 369 választ adtak, ebből összesen 107 különböző márkát jelöltek meg, melyből 23 magyar brand. A leggyakrabban vásárolt márka a Nivea, második a L’Oréal, és a harmadik a Garnier.

    A leggyakrabban használt 28 márkából 7 hazai, és 22 márka hagyományos kozmetikum a 6 natúrkozmetikai márkával szemben.

    Bőrápolási tudatosság

    A válaszadók 82%-a azt írta, hogy odafigyel a kozmetikumok összetevőire. Ami ugyan szerencsésnek lenne mondható, viszont ennek némileg ellentmond a márka használatra adott válaszokból kirajzolódó hagyományos kozmetikai termékek aránya. Emiatt felmerül az a lehetőség is, hogy sokaknak nem teljesen tiszta, hogy mire is kell figyelni egy kozmetikum összetétele esetén.

    A válaszadók 74% tartja fontosnak, hogy a kozmetikum természetes összetevőket tartalmazzon. Itt megint csak egy kis ellentmondás figyelhető meg a 2 különböző kérdésre adott válaszok tekintetében. A márkaválasztás alapján nem úgy tűnik, hogy fontos lenne a természetes összetevők fontossága. Előfordulhat, hogy a természetes összetevőkbe történő besorolás okoz nehézséget, vagy pedig erőteljesen jelen van a fejekben az a megtévesztő elképzelés, miszerint ha a kozmetikum kis százalékban tartalmaz természetes összetevőt, akkor az a kozmetikum természetesnek lenne mondható.

    Vásárlási szempontok & jellemzők

    Mi az, ami még az összetevőknél is fontosabb? Természetesen az ár. Csak azután jönnek az összetevők, majd a megszokás, melyet szorosan követ a márkahűség. Az akciókat csak a megkérdezettek negyede tartja számottevőnek.

    A válaszadók 60%-ának van kedvenc bevált márkája, ugyanakkor 43%-uk szívesen próbál ki új márkákat is. 40%-uk vallotta magáról, hogy kialakult bőrápolási rutinjuk van, 27%-uk pedig szívesen vásárol ajándékba kozmetikumot. 26% vallotta magát bőrproblémával küzdőnek, míg 25% sokáig rágódik, mire kiválasztja a megfelelő kozmetikai terméket.  20% válaszolta azt, hogy nem különösebben használ kozmetikumot. Ez összecseng a vásárlás gyakoriságnál megadott adatokkal, miszerint egyesek félévente (12%), és évente, vagy ritkábban (10%) vásárolnak arcápolási szereket.

    46% szerint senki véleménye sem befolyásolja bőrápolási termékek vásárlásakor, míg 41%-ban a barátjuk véleménye, 28% pedig családtag vélemény befolyásolja. 9%-os befolyásoltság van az influenszerek részéről.

    Költekezés

     

    A megkérdezettek 51%-a 5000 Ft vagy az alatt költ arcápolásra havonta, 38% 5 és 15 ezer Ft között költ, míg 9% 15 és 30 ezer Ft közötti értékben.

    A kitöltők között az arckrémre kiadott legnagyobb összeg 80.000 Ft volt.  A válaszolók 12%-ának a legdrágább arckrém, amit vett 15 ezer Ft értékű volt, míg 11%-uknak 5000 Ft. A legdrágább krémre adott válaszok átlaga 13.500 Ft volt.

    Arcápolás percekben

    A reggeli arcápolás a legtöbb esetben 2-5 perc alatt megtörténik. 33% azok aránya, akiknél kevesebb, mint 2 perc a reggeli arcápolásra fordított idő, és 22% akik 5-10 percnyi időt töltenek reggel arcápolással. 5% azok aránya, akik 10-20 percet szánnak a reggeli rutinra.

    Demográfiai jellemzők

    A válaszadók korcsoportos megoszlása: 35% 40-50 év közötti, 28% 30-40 éves, 22% 20-30, 11% 50-60 év közötti. A válaszadók 88%-a nő.  75-25% a felső és középfokú végzettségűek aránya. A válaszadók fele a fővárosban, 7%-uk külföldön él.

    Módszertan

    Online, önkitöltős kérdőíves kvantitatív kutatás a L.A. Signature Facebook és Instagram követőinek és hírlevél-feliratkozóinak körében. Elemszám 150 fő. A felmérés nem reprezentatív. A mintavétel 2022. január 24. – február 2. között történt.

    You don't have permission to register